hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > خوزستان| سوختن اوقات فراغت کودکان در گرمای تابستان

خوزستان| سوختن اوقات فراغت کودکان در گرمای تابستان

تابستان فصل موردعلاقه کودکان و نوجوانان است؛ شروع تابستان و آغاز فصل گرم در خوزستان همراه با آغاز فصلی جدید از زندگی کودکان است که با برنامه‌ریزی فکری خود روزهای تعطیل را سپری کنند، این در حالی است که بسیاری از خانواده‌ها به دلیل مشکلات مختلف محیطی فرصت مهیا نمودن اوقات فراغت فرزندان خود را ندارند. 

به گزارش ایرنا، مهدی سنجری مادر کودکی ۱۱ ساله گفت: در اهواز فکر می‌کنم چهار مرکز فعال کانون پرورش فکری کودکان است که به دلیل دسترس نبودن و مسیر طولانی امکان استفاده از این محیط را نداریم. سنجری ادامه داد: استفاده از امکانات کانون برای خانواده‌های خاصی است ازجمله افرادی که می‌توانند دسترسی ساده یا سرویس شخصی داشته باشند تا به محل کانون مراجعه کنند و نیز از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستند.

گرمای تابستان خوزستان اوقات فراغت کودکان را می‌سوزاند

یک کارشناس امور تربیتی آموزش‌وپرورش اظهار داشت: برای پر کردن اوقات فراغت کودکان، والدین باید نقش هدایتگر داشته باشند و این روش که برای آن‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند اشتباه است. اگر والدین کودک خود را تحت‌فشار قرار دهد تا به کلاس‌های متنوع برود این کلاس‌ها ممکن است اثرات معکوسی داشته باشد بنابراین بهترین روش برای برنامه‌ریزی اوقات فراغت کودکان توجه به پیشنهادهای کودکان است. مریم مهدیه از پر کردن اوقات فراغت کودکان گفت و ادامه داد: برای اینکه اوقات فراغت کودکان را در ساعاتی مناسب و ایمن پرکنیم، بهترین راه این است که به همراه کودکان به تفریح و ورزش یا پیاده‌روی خانوادگی برویم تا کودک از اهمیت این زمان فراقت برای والدین ونیز تفریح سالم بهره ببرد. این کارشناس امور تربیتی بهترین بازی‌های کودکانه را برای کودکان در خانه عنوان کرد و ادامه داد: با کودکان در منزل به‌وسیله کتاب‌های آموزشی و انواع بازی‌های سرگرم‌کننده از قبیل کاردستی، مجسمه‌سازی، نقاشی و… را در دسترس کودک قرار داد تا در این گرما کودکان بیمار نشوند. او افزود: این روزها مشغله و دغدغه والدین به‌قدری بالاست که متأسفانه بسیاری از آن‌ها از کارهای روزمره کودکان خود غافل می‌شوند و بسیار مهم است که در این سن رفتار و اخلاق کودک تحت مراقبت باشد. مهدیه در خصوص پر کردن اوقات فراغت فرزندش در ایام تابستان گفت: اهواز به دلیل گرمای بیش‌ازحدی که دارد ساعات اصلی طول روز را از کودکان می‌سوزاند و هیچ‌گونه برنامه‌ریزی دقیقی برای کودک خود نمی‌توانم داشته باشم و اگر بخواهیم از کلاس‌های آموزشی و سرگرمی استفاده کنیم نیاز به تردد با خودرو و کرایه‌ها و هزینه‌های هنگفت خودرویی روبرو می شویم.

وجود 60 مجتمع فرهنگی هنری ثابت و سیار در استان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان با اشاره به مراکز آموزشی و مجتمع‌های فرهنگی هنری اظهار داشت: در استان خوزستان ۵۴ مجتمع فرهنگی هنری ثابت و ۶ مرکز سیار در شهرستان‌ها، شهرها و روستاها برنامه‌های فرهنگی، هنری و آموزشی برگزار می‌کنند. وحید کیانی ادامه داد: برنامه‌های کانون از کیفیت و رویکرد ایجاد انگیزه به محوریت حوزه مطالعات فرهنگی و هنری و کارگاه‌های آموزشی هنرهای هفت‌گانه ازجمله نقاشی، سفالگری، عروسک‌سازی، قصه‌گویی و داستان‌نویسی، شعر و ادبیات کودکان، فعالیت‌های دینی و مذهبی، برنامه‌های علوم و نجوم، کلاس‌های رباتیک و برنامه‌های متنوع دیگر نمایشی در این مراکز با هزینه بسیار پایین برگزار می‌کند. او افزود: ثبت‌نام گروه‌های آموزشی در مراکز کانون فرهنگی از سن ۶ تا ۱۷ سال است که با مراجعه به مراکز سطح شهرستان‌ها می‌توانند کارت عضویت کانون دریافت کنند. مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان مراکز شهر اهواز را ۶ مرکز عنوان کرد و گفت: مراکز کانون پرورش فکری کودکان در منطقه امانیه - جنب استادیوم تختی، چهارصد دستگاه - پارک علامه - ۲۰ متری شهرداری، پاداد شهر- مقابل پارک شهربازی، کوی استادان - دانشگاه چمران، بهارستان - جنب نیایش، بازارچه فاز ۲ پاداد شهر و در شهرستان کارون کوت عبدا... اتوبان امام علی (ع) و ملاشیه واقع‌شده‌اند که در ساعات هشت صبح تا ۱۳ ظهر آماده پذیرش کودکان و نوجوانان است. کیانی از افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی ثبت‌نام در مراکز کانون پرورش فکر کودکان استان گفت و افزود: امسال نسبت به سال گذشته استقبال از برنامه‌های کانون رشد حدود هفت برابری داشته است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد